Blog

2015.11.13 12:07

A résztvevők az oklevelekkel ...

2015.10.28 17:58

Véget ért hát az út. Ez a weblap azzal a szándékkal kelt életre, hogy dokumentálja mindazt, ami a csapatunkkal történik. Másrészt az is vezérelt bennünket, hogy sokáig megőrizhessük mindazt, ami jó volt. Azért is választottuk ezt a módszert, mert bár a manapság oly divatos facebook talán gyorsabb, és azonnali reakciókat vált ki, de nem képes így, naplószerűen dokumentálni az eseményeket, és időtálló módon őrizni az emlékeket.

Reméljük, hogy törekvésünk nem volt hiábavaló. Ugyanakkor, bíztunk abban, hogy, akik követik az útunkat folyamatosan hozzászólnak bejegyzéseinkhez. Ebben csalatkoztunk, de mégis azt gondoljuk, sikerült bepillantást nyújtani az életünk röpke három hetébe.

2015.10.28 16:36

A Historic Dockyard Portsmouth déli részén, az úgynevezett Southsea-n, a Spinnaker Tower mellett található. Itt számtalan hajós múzeumot lehetett megtekinteni, de nekem időm kevés volt, így négy múzeumot tudtam megnézni, a Mary Rose Museum-t, a HSM Victory-t, Royal Navy Submarine Museumot és a HMS Warrior 1860-t. Ennek a négy múzeumnak a bejárása délelőtt 10 órától délután fél 5-ig tartott.

Mary Rose Museum

Számomra a Mary Rose Museum volt a legérdekesebb a négy múzeum közül, mert egy megmentett hajóroncsot láttam, közelről. VIII. Henrik Mary Rose nevezetű hadihajója 1545. július 19-én franciákkal harcolva süllyedt el a Wight-szigetek közelében, körülbelül 500 emberrel a fedélzetén, amiből nem több mint 35 ember élte túl. A hajó megmaradt maradványait 1982-ben emelték ki.

HSM Victory

Az HMS Victory az angol királyi haditengerészet sorhajója volt. 1778-ban kezdte meg a szolgálatot, most már csak múzeumként üzemel. Fő jellegzetessége a fedélzeten és a hajó testében „rejtőzködő” 104 darab ágyú. Legénysége 850 fő volt.

Royal Navy Submarine Museum

A Royal Navy Submarine Museum Portsmouth Gosport nevű szigetén található, ahova egy kisebb hajóval vittek át minket. A Royal Navy Submarine Museum-nak összesen 4 tengeralattjárója van, ebből a HMS Alliance nevezetű tengeralattjáróba mehettünk be, ami annak idején részt vett a második világháborúban.

HMS Warrior 1860

A HMS Warrior a Brit Királyi Haditengerészet első osztályú sorhajója volt. 1859-ben kezdték építeni, alig 19 hónap múlva vízrebocsátották és hét hónappal később szolgálatba állt. A HMS Warrior korának legerősebb hadihajója lett, addig sosem látott méretekkel, tűzerővel és páncélvédelemmel. Sebessége is messze meghaladta a kor egyéb hadihajóinak sebességét. 1904-ig szolgált, de most is kitűnő állapotban van. Amellett, hogy múzeumként üzemel, rendezvényeket is szoktak rajta rendezni.

Bernáth Fanni

2015.10.28 07:48

Az utolsó napom nekem is ajándékvásárlással kezdődött és azzal is, illetve pakolással fejeződött be. A köztes időben viszont ellátogattam a D-day múzeumba, amely a város déli részén helyezkedik el.

Az épület tulajdonképpen három kisebb múzeumnak ad otthont: a normandiai partraszállás emlékmúzeuma, Portsmouth és a normandiai partraszállás, illetve megtekinthetjük az Overlord Embroidery-t, amely tulajdonképpen a Franciaországban található bayeux-i falikárpithoz hasonló alkotás. A falikárpiton végigkövethetjük az Overlord-hadművelet néven ismert normandiai partraszállás legfontosabb aspektusait.

A múzeum maga nem nagy, könnyen bejárható és remekül kialakított tárlat mutatja be a partraszállás előtti háborús éveket, az előkészületeket, a partraszállás megkezdésének körülményeit, annak folyamatát. Az egyik kiállító teremben felsétálhatunk egy Landing Craft-re (partraszálló járműre) is, amelyben a katonákat szállították át a normandiai partokra.

Találkoztam egy idős úrral is a múzeumban, aki volt olyan kedves és egy-egy kiállítási darabról bővebben is mesélt, illetve arról, hogyan volt az angolok segítségére a francia ellenállás is. A pénztáros hölgytől azt is megtudtam, hogy a következő évben, években a múzeumot átalakítják, megreformálják, így a következő Erasmus-csapatokat már egy felújított múzeum várja Portsmouth-ban.

Szabolcsné Tóth Annamária

2015.10.23 17:35

A mai napot mindenki kedve szerint tölthette. Természetesen szervezett program nem volt. Akadtak, akik ma is bementek a munkahelyükre, elbúcsúzni, de a többség sétával, városnézéssel múlatta az időt. Néhányan vásárolgattak, és volt, aki ma is múzeumot látogatott. Rövidesen mindenki vacsorázik, majd nyugovóra tér. Az éjszaka kurta lesz, hiszen hajnali fél négykor indulunk Londonba, a repülőtérre. Útunk immár a végéhez közeledik. Azt gondolom szép emlékekkel, jó érzésekkel kelünk útra. Néhányan úgy nyilatkoztak, hogy szívesen maradnának még.
A korábban gyakorlaton itt lévők nagyon sokszor emlegetik az itt eltöltött három hetet. Remélem, mi is így fogunk rá emlékezni!

2015.10.22 18:05

A mai délután mindenki átvette jól kiérdemelt oklevelét. Mindenki kapott ajánlólevelet munkáltatójától. Úgy értékeljük, hogy szépen teljesítettünk.
A holnapi nap a búcsúzkodásé, a készülődésé. Addig igyekszünk magunkat jólérezni!

2015.10.22 11:48

Ebben a három hétben mióta itt vagyunk a csapattal meglátogattunk néhány pub-ot jó magyar fiatalokhoz illően.
Lényegében mindenben különböznek az angol pub-ok a magyar kocsmáktól. Tisztaság és rend van, a pultosok és a pub-ban tartózkodó emberek minden alkalommal nagyon kedvesek és barátságosak voltak velünk. Előfordult, hogy amikor betértünk egybe, képeket vagy videót csináltak rólunk, vagy pedig kaptunk egy zacskó mogyorót egy korsó nagyon finom angol sör mellé.
Legelső héten egy remek helyet választottunk ki a felgyülemlett feszültségek és rossz érzelmek feloldására.
Ez a hely pedig a The Froddington Arms volt. Pont egy karaoke estébe csöppentünk. Ugyan mi nem énekeltünk, de kértünk zenéket és táncoltunk is, amit én egy magyar kocsmában soha nem tennék. A magyarok megcsinálták a hangulatot!
Mikor befejeztük a táncot az egész kocsma megtapsolt minket és azt mondták hogy: Reméljük még benéztek hozzánk!

Pap Martin

2015.10.21 21:51

Az utolsó héten, egészen pontosan kedd este izgalmas élményben volt részünk. Foci meccsre mentünk el hárman, Tamás tanár úrral és Ágival. A hangulat az elejétől fogva magával ragadott. 1-1 lett az eredmény, de egy percig sem bántam, mert így mindkét csapat szurkoló táborát hallottuk ünnepelni.

Szekfű Regina

2015.10.21 21:48

Portsmouth északi részén van, a Shadwell Road-tól (ahol jelenleg lakom) 2 percre.
Nagyon nagy park, szülők gyerekekkel és kutyákkal mennek ki a friss levegőre játszani. Egyedül nagyon jó volt kimennem egy fárasztó nap után, csak sétálni és kiereszteni a fáradt gőzt.
Tiszteletreméltó az itteni lakosoktól, hogy egy cigarettacsikket, szemetet sem látni a földön.
Aki ellátogat Portsmouthba, érdemes eljönnie ide és gyönyörködni a természetben. Örök élmény marad nekem!

Asztalos Renáta

2015.10.21 21:45

Vasárnap délelőtt a St James parkon át a Buckingham palotához igyekeztünk, hogy megnézhessük az őrségváltást. Mivel rengeteg turista volt, hamar szétvált a csoport, hogy mindenki a magának megfelelő helyről nézhesse végig az őrségváltást. Mi pont a palota nagykapujával szemben, a lépcsőn álltunk, ahonnan nagyon jó volt a kilátás. Negyed tizenkettőkor kezdődött a cerenómia. Maga a műsor lassan zajlott, lehetett volna gyorsabb is, de megérte végignézni. Soha nem gondoltuk volna, hogy látni fogjuk egyszer a "piros ruhás, medve sapkás" katonákat. Nagyon jó hangulatot adott az, hogy a piros ruhások eljátszották az egyik Bruno Mars számot. Meglepett minket, hogy egy ilyen esemény ennyi embert vonz majd a királynő palotája elé. Továbbá izgatott minket a katonák gépfegyvere.
Lenyűgöző volt látni a rendőröket "bevetés" közben, ugyanis valaki elhagyta a tömegben a hátitáskáját és ők az óriási tömegben kiszúrták azt. Pánikra semmi ok, baj nem történt. Viszont nagyon jó volt megfigyelni azt, higy miként viselkednek ilyen helyzetben és hogy mennyire ki vannak képezve az efféle helyzetekre.
A háromnegyed órás műsor egy életre szóló élmény volt számunkra és bátran tanácsoljuk, hogy aki Londonban jár ne hagyja ki ezt a turisztikai látványosságot.